Jak usprawnić działanie witryny? Co to jest Google Merchant? 

Nie wystarczy założenie witryny internetowej sklepu, aby mówić o budowaniu rozpoznawalności marki w Internecie. Musisz dysponować podstawową znajomością czynników rankingowych oraz wiedzą z zakresu tworzenia kreatywnej treści. I tutaj musimy Cię niestety zmartwić, ponieważ często to nie jest wystarczające, zwłaszcza w obliczu postępujących zmian technologicznych. 

 

Pojawiają się liczne narzędzia, które wychodzą naprzeciw cyfryzacji XXI wieku. Na jednym z nich opierają się kompleksowe, inteligentne reklamy produktowe, które można wdrażać w wyszukiwarce Google. Właściwie, co to jest google merchant i jakie znaczenie ma dla Twojej firmy? Czym jest audyt i czy jest konieczny dla prowadzonej działalności w sieci? O tym wszystkim przeczytasz, dzięki przygotowanemu przez nas wpisowi. 

Audyt SEO – co to jest?

Jest to szereg czynności, które polegają na ocenie poziomu danej strony internetowej w oparciu o ściśle ustalone standardy i przepisy. Celem jest ustalenie strategii pozycjonowania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to niezależna ocena ekspercka, która może zostać przeprowadzona manualnie, automatycznie lub manualno-automatycznie. 

Elementy audytu SEO

W pierwszej kolejności ocenie poddawane są aspekty techniczne strony on-site i off-site. W zależności od charakteru strony lista ta może być znacznie dłuższa, jednak najważniejsze elementy to:

 

  • tytuł,
  • przyjazny adres URL,
  • meta tagi,
  • nagłówki,
  • słowa kluczowe,
  • treść,
  • multimedia,
  • mapa witryny i plik robots.txt,
  • link building,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność i mobilność,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL.

 

Kolejnym elementem jest ocena widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym miejscu dokonuje się analizy konkurencji, odbiorców, promocji w mediach społecznościowych, linkowania zewnętrznego bądź – w zależności od potrzeb – wirtualnej wizytówki w kontekście lokalnych strategii SEO.

Jakie błędy popełniamy najczęściej?

Praktyka SEO pokazała nam, jakie błędy zdarzają się najczęściej podczas nieumiejętnej optymalizacji. Należy więc uważać w pierwszej kolejności na zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych, błędnie zapisany adres URL, źle zastosowane znaczniki i meta tagi, błędne anchory, zduplikowaną treść, niedziałające linkowanie oraz niską prędkość ładowania strony. 

Kiedy wykonać audyt? 

  • aby określić sytuację rynkową dla nowej strony internetowej,
  • w trakcie dokonywania dużych zmian w witrynie,
  • po większych aktualizacjach Google,
  • w celu usunięcia kary Google,
  • po zmianie strategii,
  • po przejęciu strony od innego właściciela.

Ile trwa proces przeprowadzania audytu SEO?

Czas wykonania audytu zależy w głównej mierze od wielkości danej strony internetowej oraz jej złożoności. Może trwać kilka dni lub tygodni w przypadku małej bądź średniej firmy, i do miesiąca, jeśli mowa o dużym przedsiębiorstwie. Grunt to cierpliwość.

Co to jest Google Merchant – podręcznikowe “must have” 

Na pytanie – co to jest google merchant – odpowiadamy, że jest to rozbudowane narzędzie, które spełnia swoją promocyjną rolę w ramach reklamy produktowej. Za jej pośrednictwem trafisz do swojego targetu. Właściwie, na podstawie przeglądu witryny internetowej przez użytkownika oraz wyników wyszukiwania – system będzie wiedział, jakie elementy oferty interesują potencjalnego klienta. 

Kampanie google merchant rozpoczynają się od założenia standardowego konta Google. Twoim zadaniem będzie podanie wszelkich informacji o firmie – zarówno do informacji użytkowników, jak i osobom odpowiedzialnym za moderację narzędzia. Do zbioru tych elementów należą: 

  • szczegółowe dane na temat przedsiębiorstwa (nazwa, NIP oraz adres prowadzonej działalności); 
  • informacje o domenie witryny internetowej; 
  • lokalizacja prowadzonej działalności (uwzględnienie miejsca wyświetlania przekazów reklamowych). 

Koniecznością jest również określenie szczegółowych informacji o produktach (tj. pliku produktowego) i to w zasadzie…wszystko. Czekasz jedynie na akceptację produktów, zweryfikowany przez zespół Google. Jeżeli wszystko zakończy się pomyślną decyzją, Google Merchant będzie kierował wszystkie wiadomości wraz z wizerunku produktu do kolejnych narzędzi, jakimi są Google Ads oraz Google Shopping. 

Co dalej? 

Przeprowadzenie audytu i zrozumienie, co to jest google merchant, nie rozwiąże wszystkich trudności. Z pewnością pozwoli Ci na dogłębną analizę błędów bądź wdrożenia koniecznych modyfikacji. Pamiętaj, żeby szczególną uwagę poświęcić dbałości o strukturę strony internetowej. Co dalej? Oczekuj pierwszych efektów i wygenerowanych zysków!