
Nie wystarczy założenie witryny internetowej sklepu, aby mówić o budowaniu rozpoznawalności marki w Internecie. Musisz dysponować podstawową znajomością czynników rankingowych oraz wiedzą z zakresu tworzenia kreatywnej treści. I tutaj musimy Cię niestety zmartwić, ponieważ często to nie jest wystarczające, zwłaszcza w obliczu postępujących zmian technologicznych.
Pojawiają się liczne narzędzia, które wychodzą naprzeciw cyfryzacji XXI wieku. Na jednym z nich opierają się kompleksowe, inteligentne reklamy produktowe, które można wdrażać w wyszukiwarce Google. Właściwie, co to jest google merchant i jakie znaczenie ma dla Twojej firmy? Czym jest audyt i czy jest konieczny dla prowadzonej działalności w sieci? O tym wszystkim przeczytasz, dzięki przygotowanemu przez nas wpisowi.
Audyt SEO – co to jest?
Jest to szereg czynności, które polegają na ocenie poziomu danej strony internetowej w oparciu o ściśle ustalone standardy i przepisy. Celem jest ustalenie strategii pozycjonowania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to niezależna ocena ekspercka, która może zostać przeprowadzona manualnie, automatycznie lub manualno-automatycznie.
Elementy audytu SEO
W pierwszej kolejności ocenie poddawane są aspekty techniczne strony on-site i off-site. W zależności od charakteru strony lista ta może być znacznie dłuższa, jednak najważniejsze elementy to:
- tytuł,
- przyjazny adres URL,
- meta tagi,
- nagłówki,
- słowa kluczowe,
- treść,
- multimedia,
- mapa witryny i plik robots.txt,
- link building,
- prędkość ładowania strony,
- responsywność i mobilność,
- certyfikat bezpieczeństwa SSL.
Kolejnym elementem jest ocena widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym miejscu dokonuje się analizy konkurencji, odbiorców, promocji w mediach społecznościowych, linkowania zewnętrznego bądź – w zależności od potrzeb – wirtualnej wizytówki w kontekście lokalnych strategii SEO.
Jakie błędy popełniamy najczęściej?
Praktyka SEO pokazała nam, jakie błędy zdarzają się najczęściej podczas nieumiejętnej optymalizacji. Należy więc uważać w pierwszej kolejności na zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych, błędnie zapisany adres URL, źle zastosowane znaczniki i meta tagi, błędne anchory, zduplikowaną treść, niedziałające linkowanie oraz niską prędkość ładowania strony.
Kiedy wykonać audyt?
- aby określić sytuację rynkową dla nowej strony internetowej,
- w trakcie dokonywania dużych zmian w witrynie,
- po większych aktualizacjach Google,
- w celu usunięcia kary Google,
- po zmianie strategii,
- po przejęciu strony od innego właściciela.
Ile trwa proces przeprowadzania audytu SEO?
Czas wykonania audytu zależy w głównej mierze od wielkości danej strony internetowej oraz jej złożoności. Może trwać kilka dni lub tygodni w przypadku małej bądź średniej firmy, i do miesiąca, jeśli mowa o dużym przedsiębiorstwie. Grunt to cierpliwość.
Co to jest Google Merchant – podręcznikowe “must have”
Na pytanie – co to jest google merchant – odpowiadamy, że jest to rozbudowane narzędzie, które spełnia swoją promocyjną rolę w ramach reklamy produktowej. Za jej pośrednictwem trafisz do swojego targetu. Właściwie, na podstawie przeglądu witryny internetowej przez użytkownika oraz wyników wyszukiwania – system będzie wiedział, jakie elementy oferty interesują potencjalnego klienta.
Kampanie google merchant rozpoczynają się od założenia standardowego konta Google. Twoim zadaniem będzie podanie wszelkich informacji o firmie – zarówno do informacji użytkowników, jak i osobom odpowiedzialnym za moderację narzędzia. Do zbioru tych elementów należą:
- szczegółowe dane na temat przedsiębiorstwa (nazwa, NIP oraz adres prowadzonej działalności);
- informacje o domenie witryny internetowej;
- lokalizacja prowadzonej działalności (uwzględnienie miejsca wyświetlania przekazów reklamowych).
Koniecznością jest również określenie szczegółowych informacji o produktach (tj. pliku produktowego) i to w zasadzie…wszystko. Czekasz jedynie na akceptację produktów, zweryfikowany przez zespół Google. Jeżeli wszystko zakończy się pomyślną decyzją, Google Merchant będzie kierował wszystkie wiadomości wraz z wizerunku produktu do kolejnych narzędzi, jakimi są Google Ads oraz Google Shopping.
Co dalej?
Przeprowadzenie audytu i zrozumienie, co to jest google merchant, nie rozwiąże wszystkich trudności. Z pewnością pozwoli Ci na dogłębną analizę błędów bądź wdrożenia koniecznych modyfikacji. Pamiętaj, żeby szczególną uwagę poświęcić dbałości o strukturę strony internetowej. Co dalej? Oczekuj pierwszych efektów i wygenerowanych zysków!