SEO dla sklepów internetowych. Poznaj podstawy pozycjonowania Idosell!

Platformy e-commerce przeżywają ogromny renesans, który dodatkowo wzmocnił się w wyniku pandemii COVID-19. Idosell stała się jedną z najczęściej wybieranych platform sprzedażowych. Całość opiera się na modelu SaaS, dzięki czemu pozycjonowanie idosell jest wyjątkowo proste. Możesz spokojnie zająć się tym samodzielnie, wystarczy wiedzieć od czego zacząć. 

Dlaczego potrzebujesz optymalizacji?

Każde z działań SEO ma na celu poprawienie widoczności witryny pod kątem organicznych wyników wyszukiwania. Uzyskania jak najwyższej pozycji rankingowej świadczy o sukcesie marketingowo-promocyjnym witryny. Jest to szczególnie ważne w przypadku stron e-commerce, dla których wyznacznikiem efektywności są wysokie zyski z prowadzonej działalności. Każdy z tych celów przekłada się na prowadzenie sklepu Idosell. Dodatkowym wsparciem jest połączenie praktyk SEO z możliwościami SEM, a dokładniej z  płatnymi kampaniami reklamowymi. Jest to rozwiązanie doraźne, przynoszące szybkie efekty.

 

Pozycjonowanie Idosell ma dwie możliwości. Pierwszą jest skorzystanie ze specjalistycznych usług agencji SEO, co jest kosztownym przedsięwzięciem. Musisz wówczas ustalić swój budżet, aby proces ten przyniósł oczekiwane rezultaty. Masz jednak pewność, że przeprowadzone działania będą miały stabilne fundamenty oraz długotrwały efekt. Z drugiej strony można podjąć się tego zadania samodzielnie, wówczas należy pamiętać o kilku ważnych elementach. 

Jak pozycjonować Idosell krok po kroku – podstawowe elementy 

 

Krok 1: Audyt oraz analiza konkurencji.

 

Krok 2: Stworzenie banku słów kluczowych.

 

Krok 3: Optymalizacja meta tagów (tagu tytułowego oraz opisu meta).

 

Krok 4: Dobór odpowiednich nagłówków (od H1 do H6) i ustalenie hierarchii informacji.

 

Krok 5: Oryginalne treści oraz opisy kategorii produktów.

 

Krok 6: Mapa witryny oraz plik robots.txt.

 

Krok 7: Responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych.

 

Krok 8: Prędkość ładowania się strony (Core Web Vitals).

 

Krok 9: Moc mediów społecznościowych.

 

Krok 10: Reklama PPC oraz strona docelowa (landing page).

Narzędzia dodatkowe 

Idosell oferuje również wiele dodatków, które mogą urozmaicić sklep internetowy. Od newslettera, powiadomienia SMS, aż po integrację z wieloma systemami zewnętrznymi. 

Wnioski

Pozycjonowanie Idosell jest wyjątkowo przyjazne administratorom. Wystarczy założyć konto i podążać za wskazówkami systemowymi. Nie musisz mieć w tym zakresie specjalistycznej wiedzy informatycznej bądź programistycznej. Nie ważne więc czy prowadzisz niewielki sklep, czy większą platformę – Idosell będzie dobrym rozwiązaniem.