Marketing w sieci dzisiaj wydaje się być gałęzią, która jest niezbędna do prowadzenia jakiejkolwiek działalności w sieci. Nie bez powodu popularne swego czasu stało się stwierdzenie, że jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. Wszakże to właśnie przeglądarka internetowa jest jednym z pierwszych źródeł informacji, do jakiego zagląda przeciętny użytkownik, posiadający dostęp do sieci. Dlatego też istnienie naszej działalności w Internecie jest ważnym czynnikiem, który sprawi, że możemy zostać dostrzeżeni przez potencjalnych konsumentów zainteresowanych naszymi treściami, produktami czy usługami, jakie możemy świadczyć. Jak więc sprawić, by konsument zauważył nas i to właśnie u nas dokonał zakupów w internetowych sklepie, a nie w sklepie konkurencyjnym? Tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron w google. Pozycjonowanie stron w google polega na tym, by nasza strona była jak najlepiej widoczna w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych przeglądarek internetowych, z których korzystają użytkownicy w sieci. Kiedy potencjalny klient chce zakupić produkty w Internecie, wpisuje w wyszukiwarkę kilka fraz, które zaprowadzą go to wyników wyszukiwania. Wówczas mechanizm jest prosty. Zazwyczaj użytkownik klika w kilka pierwszych od góry linków, jakie mu się wyświetlą. Pozycjonowanie polega więc na tym, by wykorzystując narzędzia do pozycjonowania sprawić, by to nasza strona czy też sklep pokazała się ja najwyżej. Dzięki temu zwiększymy prawdopodobieństwo, że to właśnie naszą stronę odwiedzi klient, a co za tym idzie, zakupi jakiś produkt, zostawiając swoje fundusze w naszej firmie. Dlatego też warto pamiętać, że samo funkcjonowanie w sieci dzisiaj może nie wystarczyć. Warto postawić także na pozycjonowanie stron w google.